Afrikaanse oksels - Reisverslag uit Monze, Zambia van Rosemarie Onvlee - WaarBenJij.nu Afrikaanse oksels - Reisverslag uit Monze, Zambia van Rosemarie Onvlee - WaarBenJij.nu

Afrikaanse oksels

Door: Rosemarie

Blijf op de hoogte en volg Rosemarie

27 Maart 2014 | Zambia, Monze

Vandaag gingen we op outreach (met z’n drietjes + de rest) naar een basisschool. Chongo primary school. We dachten dat we de opdracht hadden gekregen te kijken naar hoe we tafelbladen konden maken voor de kinderen in rolstoelen, maar we bleken mee te zijn om een sessie bezigheidstherapie te organiseren. We stonden te wachten op het terrein van de school. Op…. Op iemand, of iets, of nouja. We stonden te wachten in ieder geval. Uiteindelijk was het dus de bedoeling dat wij spelletjes met de kinderen deden terwijl ze één voor één voor een fysiotherapeutisch consult werden opgehaald. Waar wij dus niet bij mochten zijn. Want wij moesten de rest vermaken. Yes!! (not)
Maar oké, we hebben er iets leuks van gemaakt, spelletjes gedaan, liedjes gezongen, etc. Er werden trommels tevoorschijn getoverd en de kinderen speelden muziek en zongen en dansten. Ontroerend om te zien.

Je had het misschien al begrepen uit eerdere verhalen dat het hier niet bepaald koud is. We zijn nu bezweet en verbrand. We hebben het idee dat die specifieke okselgeur die je wel eens bij Afrikaanse mensen ruikt toch een beetje aan het klimaat ligt. Want onze oksels ruiken nu precies zo. Afrikaans klimaat  Afrikaanse oksels.

’s Middags hebben we volleybal gespeeld met de volwassen rolstoelers. We hebben een touwtje opgehangen als volleybalnet. Bij mij kwamen de jeugdtrauma’s weer boven van de gymlessen op de middelbare school. Ik ben NIET gemaakt voor balsporten. Ik doe keihard m’n best en verlies alsnog van mensen die lichamelijk veel minder kunnen dan ik. Frustrerend.

  • 28 Maart 2014 - 17:37

    Frits:

    Hi Roos, dat bezig houden van die kinderen, dat zal jou wel lukken. Volgens mij heb ik daar die foto's van gezien op FB. Ik kan mij een beetje indenken hoe dat sfeertjes is, apart hè? Leuk om je verhalen zo te lezen. We kijken uit naar je volgende verhalen. Groeten van thuis.

  • 30 Maart 2014 - 16:52

    Jannie Van Dijk:

    Hoi Rosemarie,

    Fijn dat je het naar je zin hebt dar.
    De hitte zal wel erg vermoeiend zijn. Je zal best wat opsteken voor je studie denk ik, al zal het wel heel anders zijn dan hier. wat het balspel betreft, nu daar bak ik ook niks van bij de sport.
    Ik heb elke Dinsdag een uur sporten met in het laatste kwartier een balspel. De laatste keer heb ik met voetballen wel het enigste doelpunt gemaakt, dat was lachen.
    We hebben hier ook mooi weer, ong. 20 gr. vandaag.
    Afgelopen Donderdag ben ik twee dagen naar Almelo geweest, met nog drie anderen. We sliepen in het Theaterhotel en 's avonds was er cabaret. Erg leuk, high tea en lekker eten gehad.
    Nu tot de volgende keer.
    Groeten aan de mensen daar,
    Liefs van oma van Dijk

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rosemarie

Dag lieve lezers! Vanaf 13 maart 2014 ga ik samen met twee klasgenootjes onze minor International Health and Development gaan doen in Zambia! We logeren en onderzoeken in het revalidatiecentrum Holy Family Centre, in Monze. Ik zal proberen jullie een beetje up to date te houden over wat we allemaal meemaken. Groetjes!! Rosemarie

Actief sinds 26 Feb. 2014
Verslag gelezen: 397
Totaal aantal bezoekers 11927

Voorgaande reizen:

13 Maart 2014 - 22 Juni 2014

Onderzoek in Zambia

Landen bezocht: