De slang en de alleskoker - Reisverslag uit Monze, Zambia van Rosemarie Onvlee - WaarBenJij.nu De slang en de alleskoker - Reisverslag uit Monze, Zambia van Rosemarie Onvlee - WaarBenJij.nu

De slang en de alleskoker

Door: Rosemarie

Blijf op de hoogte en volg Rosemarie

06 April 2014 | Zambia, Monze

Sinds onze verhuizing hebben we nog maar 1 pitje op ons kooktoestel dat naar behoren werkt. Maar we hebben een alleskoker. Officieel de waterkoker. Maar het is nu ook een pastakoker, bonenkoker en worstjeskoker. Opgelost!
Maandag ben ik jarig en die twee grieten met wie ik samenwoon voeren iets in hun schild. Ze zijn iets van plan… aaah! Ik weet niet of ik enthousiast moet zijn of in m’n broek moet poepen.

Sydney de prothesemaker heeft ons door. Hij vroeg of wij niet helemaal sporen wanneer we met z’n drieën zijn. Hij is óf de eerste die het opvalt, óf de eerste die erover begint. Ik denk het laatste.

En we hebben een kleine carrièreswitch gemaakt. Het dievenvak lonkt. We stelen dekens, stoelen, jerrycans, matrassen, gloeilampen, afdruiprekjes, tafels, melk, klamboes. En fietsen staan nog op het to-do-lijstje. Nouja, alles in bruikleen natuurlijk, want we zullen alles achterlaten wanneer we weer naar Nederland gaan.

Zoooo, en deze morgen hadden we het idee om in onze achtertuin op het plateautje onder de papajaboom te gaan zitten. Dus ik in m’n pyjama dat plateautje schoonvegen, zie ik dat er een soort stenen luik in zit met een ruimte eronder. Ik vond het wel een goed slangenhol, want er zijn hier cobra’s bij de vleet, zoals we ons hebben laten vertellen. EN TOEN….. zag ik een superlange vers afgelegde slangenhuid liggen. Ik was aan de andere kant van het huis dus ik riep heel hard dat Kim en Mirte moesten komen. Die dachten dat ik een complete slang had gezien en trokken een sprintje om me te redden, maar gelukkig was dat niet zo. Ik heb de slangenhuid meegenomen en gevraagd aan een tuinman van wat voor slang het was. Wajooo, het was van een cobra!

Gisteren waren de hele dag mensen in ons huis bezig een kamer klaar te maken voor de bazen van Theresa. Ze komen voor 2 weken helemaal overgevlogen om de opening van het nieuwe kindercentrum bij te wonen. En er wordt dus in ons huis gelogeerd. Zonder dat van tevoren ff te melden of overleggen. Maar we hebben ons voordeel eruit gehaald. Het huis werd schoongemaakt, er liggen nu goede matrassen die we straks kunnen stelen, er zijn gordijnen opgehangen, het licht in de badkamer is gemaakt, enzovoorts. Maar we kunnen het niet laten om een beetje te gallen. Aangezien de nog onbekende logé's in onze 'waskamer' komen te liggen moesten we onze waslijnen verplaatsen. Die hangen nu dus met was en al, heel demonstratief, midden in de huiskamer. Aan één kant vastgemaakt met een spijker bovenop de deur, waardoor de deur dus niet meer dicht kan. Yeahhh.
Maargoed, de logé's zouden dus gistermiddag aankomen. Is nooit gebeurd. Om half 10 dachten we: we gaan nu in bed liggen en als ze dan nog komen aankloppen is het jammer. Maar ze zijn er nog steeds niet. De kamer is klaar gemaakt 'in case of' vrouwelijke gasten. En die zijn er nog niet. We hebben nu wel een buurman in het huis met de wasmachine.

Volgende keer meer spannende verhalen.

  • 06 April 2014 - 13:28

    Mieke:

    Als ik jou was zou ik maar niet meer in je pyama onder de papayaboom gaan zitten, het is vast de favo-plek van die slang!!! Kijk je uit!!! En voor morgen alvast: Hieperdepiep hoera, ik ga je natuurlijk wel proberen te bellen. Met de post maken we een paar Zambianen blij, maar bellen, daar kunnen ze niet tussen komen!!!

  • 07 April 2014 - 15:09

    Claudia Smit:

    Rosemarie, Van harte gefeliciteerd meid! Wat een bijzondere verjaardag dit jaar!!
    Wij wensen je nog vele gelukkige, gezonde, reislustige en spannende jaren toe!
    Groetjes vanuit Roosendaal: Henry, Claudia, Sharon en Wesley!
    Succes verder meid! Het ga je goed! Doei!

  • 07 April 2014 - 19:52

    Margriet:

    Hoi Rosemarie,
    Van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Dat je maar een heel oud beppetje mag worden. Een verjaardag vieren op z'n Afrikaans dat zal je vast nooit meerverge ten. Geniet ervan! Heb veel lol met de andere meiden en we zien nu al uit naar je verslag. Liefs en groetjes van margriet en siemen en de boys.

  • 09 April 2014 - 18:06

    Jelle:

    Hey roos mooi verhaal! Alsnog gefeliciteerd met je verjaardag, beter laat dan nooit toch? Ga lekker genieten en succes met deze ervaring!
    Groetjes, Jelle

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rosemarie

Dag lieve lezers! Vanaf 13 maart 2014 ga ik samen met twee klasgenootjes onze minor International Health and Development gaan doen in Zambia! We logeren en onderzoeken in het revalidatiecentrum Holy Family Centre, in Monze. Ik zal proberen jullie een beetje up to date te houden over wat we allemaal meemaken. Groetjes!! Rosemarie

Actief sinds 26 Feb. 2014
Verslag gelezen: 486
Totaal aantal bezoekers 11933

Voorgaande reizen:

13 Maart 2014 - 22 Juni 2014

Onderzoek in Zambia

Landen bezocht: